هولوگرام هولوگرام .

هولوگرام

آشنايي با بازاريابي ديجيتال

تبليغاتو بازاريابي آنلاين برخلاف برداشت عموم اين نيست كه مثلا شما آگهي در يك سايت اينترنتي بدهيد و از اين آگهي ورودي بگيريد. چرا كه راه هاي مختلفي براي بازاريابي و تبليغات اينترنتي وجود دارد كه ميتوان به معرفي به موتورهاي جستجو و يا آناليز كلمات كليدي و يا بهينه سازي محتوا اشاره كرد كه اگر اين مسائل را در نظر نگيريد، نمي توانيد تبليغات قوي داشته باشيد.

بهتر است بدانيد كه از راه هاي بازاريابي اينترنتي ميتوان به مواردي مانند استفاده از گوگل ادوردز تبليغات كليكي و يا تبليغ بنري در وب سايت ها اشاره كرد. البته نبايد فراموش شود كه تبليغ در شبكه هاي اجتماعي يكي ديگر از روش هاي بازاريابي به صورت آنلاين است.

همان طور كه ميدانيد امروزه استفاده از موبايل و تبلت بسيار در بين كاربران مختلف رواج پيدا كرده است؛ و طبق آمار حتي بيشترين بازديد هاي وب سايت ها با استفاده از تلفن هاي همراه و يا تبلت ها صورت ميگيرد. پس اگر راهي وجود داشته باشد كه بتوان كسب و كار خودتان را در گوشي هاي موبايل نيز به كاربران نشان دهيد، قطعا بازخورد مثبتي را دريافت خواهيد كرد.

خوشبختانه اين مورد هم امروزه وجود دارد و شما ميتوانيد به عنوان مثال، با پرداخت هزينه به طراحان نرم افزارهاي موبايلي از آنها بخواهيد كه تبليغات در اپليكيشن هاي موبايل را براي شما انجام دهند و اگر دقت كرده باشيد بسياري از اپليكيشن هايي كه بر روي گوشي موبايل شما نصب است، تبليغاتي را ارائه ميدهند كه به همين شيوه صورت گرفته است.

بازاريابي آنلاين

رپورتاژ آگهي، روش ديگر تبليغات آنلاين و بازاريابي اينترنتي

شايد عبارت رپورتاژ آگهي را تا به حال نشنيده باشيد و يا اطلاعات كمي درباره اين مدل از تبليغات آنلاين داشته باشيد كه در اينجا به صورت كامل توضيح داده خواهد شد كه از ديگر روش هاي تبليغات آنلاين و بازاريابي اينترنتي محسوب ميشود.

رپورتاژ آگهي در واقع شيوه اي از تبليغات است، كه شما در اين مدل ميتوانيد تبليغات وب سايت خودتان را در قالب يك مقاله منتشر كنيد. مثلا، يك مقاله به صورت خبري، كه ميتوانيد اين مقاله را در وب سايت هاي مختلفي كه به كسب و كار شما مربوط است انتشار دهيد و از مقاله مذكور به لندينگ پيج وب سايت خودتان لينك بگيريد و به اين ترتيب محصولات خودتان را به مشتريان معرفي كرده و در نهايت به فروش برسانيد كه يكي از موثرترين مسائل در سئوي وب سايت است.

كنترل هزينه ها در تبليغات و اطمينان از ديده شدن محصولات توسط بازديد كنندگان

تبليغات آنلاين و بازاريابي اينترنتي در فضاي آنلاين هزينه هاي خود را دارد و اولين چيزي كه به ذهن مي رسد اين است كه، آيا با هزينه اي كه مي كنيم اين تبليغات مي تواند باعث شود تا مشتريان به وب سايت مراجعه كنند و محصولات را مشاهده كنند؟ در اين مورد راه هايي وجود دارد كه شما به راحتي مي توانيد اطمينان داشته باشيد هزينه اي كه مي كنيد حتما باعث مي شود كه مثلا بازديد كنندگان محصولات شما در وب سايت را حداقل ببينند. يكي از اين راه ها كه مي توان به آن اطمينان داشت تبليغات كليكي مي باشد كه به اختصار PPC خوانده مي شود. در تبليغات كليكي شما در ازاي هر كليك پول مي پردازيد كه خود باعث مي شود اطمينان داشته باشيد كه روي لينك شما كليك شده و محصولات مشاهده مي شود و از نظر هزينه به اين دليل مقرون به صرفه است كه بابت هر كليك پول مي پردازيد و نيازي نيست كه اضافه براي تبليغ پول دهيد كه هم گوگل و هم وب سايت هاي زيادي كار بازاريابي از طريق PPC را انجام مي دهند.

بازاريابي ديجيتال

بازاريابي ديجيتال

بازاريابي ديجيتال در واقع به فعاليت هايي گفته مي شود كه با استفاده از ابزارهاي ديجيتالي صورت مي گيرند و هدف از آن ها اين است كه يك محصول و يا يك خدمات به كاربران و مشتري ها معرفي شود. اگر امروزه كمي در فضاي مجازي فعاليت داشته باشيد حتما تا به حال با چنين بازاريابي هايي برخورد داشته ايد، ديجيتال ماركتينگ به تمامي فعاليت هايي گفته مي شود كه در اين فضا به معرفي يك محصول و تبليغات آن مي پردازند. به عنوان مثال فرض كنيد كه وارد يك پيج اينستاگرام شده ايد و مشاهده مي كنيد كه اين پيج يك محصول را معرفي كرده و درباره ويژگي هاي آن اطلاعاتي را در اختيار شما قرار داده است و به شما نيز توصيه كرده است كه حتما اين محصول را خريداري كنيد. به اين كار بازاريابي ديجيتال يا همان ديجيتال ماركتينگ گفته مي شود كه مزاياي بسيار زيادي را هم براي مشتريان و هم براي كسب و كارها دارد كه در ادامه بيشتر با اين مزايا آشنا خواهيم شد و اطلاعات مفيدي را در اختيار شما قرار خواهيم داد.

آيا بازاريابي ديجيتال همان بازاريابي اينترنتي است؟

اين سوالي است كه ممكن است براي بسياري از شما پيش آمده باشد كه آيا ديجيتال ماركتينگ همان بازاريابي اينترنتي است؟ در پاسخ به اين سوال مي توان گفت كه خير بازاريابي اينترنتي تنها در فضاي اينترنت فعاليت دارد و اگر مشتري كه قصد خريد محصولي از وب سايت شما را دارد به اينترنت دسترسي نداشته باشد نمي تواند با محصولات و كسب و كار شما آشنا شود و در نتيجه از شما خريد نخواهد كرد. ديجيتال ماركتينگ در واقع شامل تمامي ابزارهاي اينترنتي و غير اينترنتي است كه شما مي توانيد از آن ها در جهت تبليغ محصولات و يا خدمات خود استفاده كنيد. به عنوان مثال فرض كنيد كه شخصي قصد خريد يك محصول و يا استفاده از خدمات شما را دارد، شما مي توانيد تبليغات خود را از طريق روش هاي اينترنتي مانند ايميل، وب سايت، شبكه هاي اجتماعي و ... در اختيار او قرار دهيد و يا اين كه مي توانيد از طريق ابزارهاي غير اينترنتي مانند بازاريابي پيامكي، راديو، تلويزيون و ... تبليغات خود را در اختيار اين مشتري ها قرار دهيد. بنابراين مهم ترين تفاوت بازاريابي اينترنتي با ديجيتال ماركتينگ اين است كه در ديجيتال ماركتينگ از تمامي ابزارهاي ديجيتال براي تبليغات استفاده مي شود اما در بازاريابي اينترنتي تنها از ابزارهاي اينترنتي براي انجام اين كار استفاده مي شود.

ديجيتال ماركتينگ

استفاده از ابزارهاي ديجيتال ماركتينگ چه مزايايي براي ما دارد؟

استفاده از اين ابزارها مزاياي بسيار زيادي را براي شما دارد، به عنوان مثال شما با استفاده از آن ها مي توانيد به راحتي به مخاطبين خود دسترسي داشته باشيد و در نتيجه نيازي نداريد كه زمان زيادي را صرف ارتباط با مشتريان و جامعه هدف خود كنيد، شما مي توانيد محتواي تبليغاتي و يا معرفي محصولات خود را خيلي سريع در بهترين فرمت و كيفيت در اختيار آنها قرار دهيد. علاوه بر اين شما با استفاده از ابزارهاي ديجيتال ماركتينگ در واقع اين امكان را در اختيار مشتري هاي خود قرار مي دهيد كه نظر خود را درباره محصولات و يا خدمات شما در اختيار شما قرار دهند تا بتوانيد در راستاي پيشرفت و افزايش كيفيت محصولات و خدمات خود گام برداريد. هزينه نسبتا كمتر يكي ديگر از مزاياي اين نوع بازاريابي است كه باعث مي شود تا شما بتوانيد در هزينه هاي خود صرفه جويي كنيد، اين موضوع علي الخصوص در كسب و كارهاي نوپا از اهميت بسيار زيادي برخوردار است چرا كه اين كسب و كارها معمولا نمي توانند در روزهاي شروع فعاليت خود هزينه زيادي را صرف تبليغات كنند.

خدمات شركت وبسپنتا:

 


برچسب: بهينه سازي سايت، سئو، ديجيتال ماركتينگ، طراحي لوگو، طراحي سايت، طراحي ست اداري سپنتا، آژانس ديجيتال ماركتينگ سپنتا، آژانس ديجيتال ماركتينگ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۰۳:۲۶ توسط:نادر رفيعي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :