هولوگرام هولوگرام .

هولوگرام

آشنايي با ديجيتال ماركتينگ و ابزار هاي آن

ديجيتال ماركتينگ چيست؟

براي تعريف ديجيتال ماركتينگ معمولا نمي توان تعريف دقيقي آورد و شما براي اينكه به خوبي با مفهوم آن آشنا شويد بايد ابتدا اطلاعاتي درباره تكنيك هاي آن بدست آوريد و بعد از آن با برخي از مفاهيم آن آشنا خواهيد شد و مي توانيد به تعريف جامعي از بازاريابي ديجيتال دست پيدا كنيد. با وجود تمامي اين مسائل مي توان تعريف نسبتا مناسبي را از ديجيتال ماركتينگ در اختيار افراد مبتدي قرار داد تا بتوانند بيشتر با اين موضوع آشنا شوند. در اين تعريف آمده است كه تمامي خدمات بازاريابي كه با استفاده از تكنيك ها و ابزارهاي مختلف در فضاي مجازي و ديجيتالي مانند شبكه هاي اجتماعي، وب سايت ها و اپليكيشن هاي موبايل صورت مي گيرد بازاريابي ديجيتال گفته مي شود. البته اين تعريف تنها يك تعريف كلي است كه نمي توان آن را تعريف واحدي براي اين نوع از بازاريابي دانست بلكه شما براي آشنايي بيشتر همانطور كه بيان كرديم بايد سعي كنيد كه بهتر با ابزارها و تكنيك هايي كه در اين زمينه وجود دارد آشنا شويد.

ديجيتال ماركتينگ

مزاياي ديجيتال ماركتينگ نسب به ساير انواع بازاريابي ها چيست؟

اين روش از بازاريابي مزاياي بسيار زيادي هم براي بازاريابان و هم براي مشتريان دارد، امروزه تقريبا تمامي افراد بيشتر كارهاي خود را با استفاده از گوشي موبايل و يا لپ تاپ و كامپيوترهاي شخصي انجام مي دهند و معمولا كمتر كسي را پيدا مي كنيد كه براي انجام برخي از كارهاي خود به صورت حضوري مراجعه كند. اين موضوع باعث شده است كه تقريبا تمامي خانواده ها براي انجام خريدهاي خود و يا دريافت خدمات مختلف به صورت اينترنتي اقدام كنند، بنابراين در چنين شرايطي كسب و كاري مي تواند گوي رقابت را از ساير كسب و كارها بربايد كه بتواند در اين فضا به خوبي فعاليت كند و در واقع بازاريابي ديجيتال به بهترين شكل خود انجام دهد.

بازاريابي ديجيتال باعث شده است كه امروزه مشاغل خانگي زيادي به وجود آيد و افرادي كه در زمينه بازاريابي فعاليت دارند بتوانند به راحتي از منزل خود نيز اين كار را انجام دهند، علاوه بر اين مشتريان نيز ديگر براي خريد محصول و يا دريافت خدمات نياز به مراجعه حضوري نخواهند داشت و مي توانند بر اساس همين بازاريابي ديجيتال تصميم بگيرند كه كدام محصول را خريداري كنند و يا از كدام خدمات استفاده كنند.

آيا ديجيتال ماركتينگ فقط براي مشاغل آنلاين است؟

يكي از سوالات بسيار مهمي كه ممكن است براي تمام شما پيش آمده باشد اين است كه آيا ديجيتال ماركتينگ تنها براي مشاغل آنلاين است؟ در پاسخ به اين سوال مي توان گفت كه خير اين نوع بازاريابي تنها براي كسب و كارهاي اينترنتي نيست و شما در صورتي كه هر نوع كسب و كاري را داشته باشيد مي توانيد از اين نوع بازاريابي در راستاي بهبود روند جذب مشتري خود استفاده كنيد. در واقع بازاريابي محتوا داراي تكنيك ها و ابزارهاي بسيار زيادي است كه تنها برخي از آنها براي كسب و كارهاي آنلاين مي باشد و مخصوص چنين كسب و كارهايي طراحي شده است و ساير ابزارها و تكنيك ها را شما مي توانيد متناسب با كسب و كار خود شخصي سازي كنيد و به صورت بهينه از آنها استفاده نماييد.يكي از اهداف اصلي بازاريابي ديجيتال فروش محصولات است، بنابراين در صورتي كه شما صاحب هر گونه كسب و كاري هستيد كه به فروش محصولات و خدمات مختلف مشغول هستيد مي توانيد از اين نوع بازاريابي استفاده كنيد.

بازاريابي آنلاين

آيا بازاريابي ديجيتال همان بازاريابي اينترنتي است؟

اين سوالي است كه ممكن است براي بسياري از شما پيش آمده باشد كه آيا ديجيتال ماركتينگ همان بازاريابي اينترنتي است؟ در پاسخ به اين سوال مي توان گفت كه خير بازاريابي اينترنتي تنها در فضاي اينترنت فعاليت دارد و اگر مشتري كه قصد خريد محصولي از وب سايت شما را دارد به اينترنت دسترسي نداشته باشد نمي تواند با محصولات و كسب و كار شما آشنا شود و در نتيجه از شما خريد نخواهد كرد. ديجيتال ماركتينگ در واقع شامل تمامي ابزارهاي اينترنتي و غير اينترنتي است كه شما مي توانيد از آن ها در جهت تبليغ محصولات و يا خدمات خود استفاده كنيد. به عنوان مثال فرض كنيد كه شخصي قصد خريد يك محصول و يا استفاده از خدمات شما را دارد، شما مي توانيد تبليغات خود را از طريق روش هاي اينترنتي مانند ايميل، وب سايت، شبكه هاي اجتماعي و ... در اختيار او قرار دهيد و يا اين كه مي توانيد از طريق ابزارهاي غير اينترنتي مانند بازاريابي پيامكي، راديو، تلويزيون و ... تبليغات خود را در اختيار اين مشتري ها قرار دهيد. بنابراين مهم ترين تفاوت بازاريابي اينترنتي با ديجيتال ماركتينگ اين است كه در ديجيتال ماركتينگ از تمامي ابزارهاي ديجيتال براي تبليغات استفاده مي شود اما در بازاريابي اينترنتي تنها از ابزارهاي اينترنتي براي انجام اين كار استفاده مي شود.

ابزارهاي ديجيتال ماركتينگ

ديجيتال ماركتينگ داراي ابزارهاي زيادي است كه مي توانيد از آنها براي تبليغ و تحليل كسب و كار خود استفاده كنيد، دو مورد از ابزارهاي رايگاني كه مي توانيد براي تحليل كسب و كار خود و همينطور بازاريابي ديجيتال از آن ها استفاده كنيد عبارت اند از گوگل آناليتيكس و كنسول سرچ گوگل كه استفاده از آنها مزاياي زيادي را براي شما دارد. ابزار اول كه به شما معرفي كرديم يعني ابزار گوگل آناليتيكس ابزاري است كه با استفاده از آن مي توانيد اطلاعات كلي درباره كاربران خود بدست بياوريد، به عنوان مثال شما با استفاده از آن مي توانيد درباره بازديدهاي وب سايت خود و همينطور ميزان مراجعه كاربران و ... اطلاعاتي را بدست بياوريد كه در ديجيتال ماركتينگ كاربرد زيادي دارند. ابزار دوم يعني كنسول سرچ گوگل ابزاري است كه مديريت سئو وب سايت شما را بر عهده دارد و به شما كمك مي كند تا بتوانيد سئوي وب سايت خود را به درست ترين شكل ممكن انجام دهيد.

ابزار هاي ديجيتال ماركتينگ

استراتژي مناسب براي ديجيتال ماركتينگ

عامل موفقيت شما در بازاريابي ديجيتال اين است كه بتوانيد استراتژي مناسبي را براي كار خود داشته باشيد و برنامه ريزي خود را نيز براساس همين استراتژي بچينيد. براي داشتن يك استراتژي خوب شما در ابتدا بايد يك سايت و يا پروتال خوب داشته باشيد، بتوانيد محتواي خوبي را براي وب سايت خود تهيه كنيد، صفحات مختلفي را در شبكه هاي اجتماعي مختلف داشته باشيد تا بتوانيد به شكل بهتري با كاربران خود ارتباط برقرار كنيد، سعي كنيد كه اقدام به توليد اينفوگرافيك درباره كسب و كار خود كنيد و برخي از اقدامات ديگر كه مي توانند در اين مسير به شما كمك كنند.

 


برچسب: بهينه سازي سايت، سئو، ديجيتال ماركتينگ، طراحي لوگو، طراحي سايت، طراحي ست اداري سپنتا، آژانس ديجيتال ماركتينگ سپنتا، آژانس ديجيتال ماركتينگ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۴۲:۰۷ توسط:نادر رفيعي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :