هولوگرام هولوگرام .

هولوگرام

آشنايي با ابزارهاي بازاريابي ديجيتال

ديجيتال ماركتينگ چيست؟

ديجيتال ماركتينگ مقوله اي جديد در دنياي تبليغات به حساب مي آيد و امروزه به مجموعه اي از فعاليت ها كه براي تبليغ محصول يا خدمات از ابزارهاي ديجيتال استفاده مي كنند، گفته مي شود. اولين بار از ديجيتال ماركتينگ در حوزه تبليغات تلويزيوني استفاده شد، اما امروزه استفاده از تبليغات در دنياي فناوري هاي آنلاين را نيز شامل مي شود. امروزه با گستردگي استفاده از اينترنت، كارفرمايان و توليدكنندگان براي موفقيت در كسب و كار خود و معرفي آن در بازار، نياز به معرفي محصولات خود در دنياي اينترنت و شبكه هاي مجازي دارند كه در اينجا ديجيتال ماركتينگ با بهره گيري از ابزارهاي ديجيتال و موجود در اينترنت، به معرفي و تبليغ محصولات و كسب و كار مي پردازد. اما نكته اي كه حائز اهميت است اين است كه ديجيتال ماركتينگ فقط به تبليغ در حوزه كسب و كارهاي آنلاين مربوط نمي شود و افرادي كه هنوز هم از شيوه هاي سنتي اما ديجيتال براي تبليغات كار خود استفاده مي كنند نيز به نوعي از اين مقوله بازاريابي در كار خود استفاده مي كنند.

سئو، يكي از مهمترين ابزارهاي تبليغات ديجيتال

سئو به معني بهينه سازي موتورهاي جستجو در وب است و در حوزه تبليغات ديجيتال جايگاهي بسيار ويژه و مهم دارد. با استفاده از سئو، سايت شما در موتورهاي جستجو بيشتر ديده مي شود و به عبارت بهتر رنكينگ سايت شما بيشتر مي شود. بنابراين بازديدكنندگان از وب سايت شما نيز افزايش يافته و همين امر به تبليغ هر چه بيشتر كسب و كار شما و رونق كسب و كار و فروش محصولات بسيار كمك مي نمايد. در واقع مخاطبان به سايت هايي كه داراي رنكينگ بالا در موتورهاي جستجو به خصوص گوگل هستند، اعتماد بيشتري دارند و همين امر سبب مي شود تا محصولات شما را با اطمينان بيشتري خريداري نمايند. روش هاي بسياري براي بهينه سازي سايت وجود دارد كه مي توانيد با يكي از اين روش ها، بازديدكنندگان از سايت خود را افزايش داده و برند خود را در حوزه گسترده اي به ديگران معرفي نماييد.

سئو

استفاده از شركت سئو

همانگونه كه گفته شد، استفاده از سئو در حوزه بازاريابي ديجيتالبسيار اهميت دارد. اما اين كار، كاري تخصصي است و بايد توسط افراد ماهر و زبده در اين حوزه انجام شود. شركت هايي كه در زمينه سئو خدماتي را به مشتريان خود ارائه مي دهند، بهترين گزينه براي انجام دادن سئو سايت شما هستند و شما با خيالي راحت مي توانيد اين كار را به آنها بسپاريد. نتيجه كار مطمئنا در حوزه تبليغات و معرفي محصولات و كار شما بسيار ارزشمند خواهد بود.

معرفي برخي از ابزارهاي بازاريابي ديجيتال

ديجيتال ماركتينگ داراي ابزارهاي زيادي است كه در قسمت زير به برخي از آن ها اشاره مي نماييم. تمامي روش هايي كه در قسمت زير آورده شده در طراحي و اجراي كمپين بازاريابي آنلاين بسيار مؤثر و حائز اهميت مي باشند.

1. بازاريابي محتوا (Content Marketing) از جمله ي بهترين ابزارهاي مناسب در جهت طراحي و اجراي كمپين ديجيتال ماركتينگ، بازاريابي محتوا مي باشد كه متناسب با هر بودجه و سرمايه اي مي باشد و از طرفي براي تمامي كسب و كارهاي اينترنتي مناسب و به صرفه مي باشد. در اين نوع بازاريابي مي توانيد بر اساس نيازي كه مخاطبان و كاربران شما دارند، اقدام به توليد محتوا نماييد. در اين نوع از ابزار بدون اينكه شما به دنبال مشتري برويد، با فراهم آوردن محتوايي مناسب و در خور مخاطب، مشتري را به سمت خود مي كشيد و بدين طريق از شما، محصولات و خدماتتان را درخواست مي نمايد.

2. شبكه هاي اجتماعي (Social Media) يكي از مؤثرترين ابزارهايي كه در ديجيتال ماركتينگ وجود دارد، بازاريابي شبكه هاي اجتماعي مي باشد. اكثر كاربران اينترنتي اقدام به وب گردي از طريق گوشي هاي همراه خود نموده و اين يكي از علل اصلي حضور دائم آن ها در اكثر شبكه هاي اجتماعي مي باشد. با اين وجود طراحي و اجراي كمپين بازاريابي بهترين و بيشترين بازدهي را براي كسب و كارهاي اينترنتي فراهم مي آورد. لازم به ذكر است كه هر شخصي مي تواند از شبكه هاي اجتماعي به عنوان روشي براي طراحي و اجراي كمپين بازاريابي خود استفاده نموده و اقدام به كسب درآمد و پول نمايد.

3. اينفلوئنسر ماركتينگ در اين نوع از بازاريابي از افرادي استفاده مي شود كه در زمينه ي بازاريابي و طراحي و اجراي كمپين بازاريابي داري بيشترين تاثير بر مشتري ها باشند و بتوانند بر رفتار و انتخاب آنها اثر مستقيم بگذارند. لازم به ذكر است كه تمامي اينفلوئنسرها در قبال تبليغاتي كه مي كنند، درصدي از فروش و يا هزينه اي در قبال اين تبليغات دريافت مي نمايند.

4. بازاريابي ويديويي (Video Marketing) از جمله ابزارهاي مناسبي كه بيشترين تأثيرات را بر روي مخاطبين خود گذاشته بازاريابي ويدئويي مي باشد. به دليل اينكه مشغله هاي فكري و كاري زياد شده است اكثر مخاطبان ديدن فيلم ها را به خواندن محتواهايي با متون خسته كننده ترجيح داده كه حاكي از تغيير در سليقه مخاطبان مي باشد.

ابزار ديجيتال ماركتينگ

پس زمينه هاي مورد نياز براي استفاده از تبليغات ماركتينگ

همانگونه كه گفته شد اين روش از تبليغات ديجيتال، در دنياي اينترنت و روش هاي آنلاين و ديجيتال انجام مي شود و شما نياز داريد تا براي استفاده از انواع ابزارهاي ديجيتال ماركتينگ، ابتدا پيش زمينه هايي را آماده نماييد و سپس از اين ابزارها استفاده كنيد.

  • داشتن صفحات در شبكه هاي مجازي مختلف مانند اينستاگرام، تلگرام، توييتر، فيس بوك، ليندين
  • وب سايت و پرتال
  • قالب استفاده از انواع محتواهاي متني، ويديويي يا صوتي در وب سايت
  • كتاب هاي الكترونيكي و ويديوها
  • كاتالوگ ها و بروشورهاي آنلاين
  • ايميل و ابزارهاي ارتباط الكترونيك
  • داشتن يك برند و ابزارهاي مختلف براي معرفي آن

شما مي توانيد با داشتن يك يا چند مورد از اين ابزارها، به راحتي ديجيتال ماركتينگ را براي كار خود انجام دهيد در حوزه اي گسترده انجام دهيد.

مزاياي ديجيتال ماركتينگ نسب به ساير انواع بازاريابي ها چيست؟

اين روش از بازاريابي مزاياي بسيار زيادي هم براي بازاريابان و هم براي مشتريان دارد، امروزه تقريبا تمامي افراد بيشتر كارهاي خود را با استفاده از گوشي موبايل و يا لپ تاپ و كامپيوترهاي شخصي انجام مي دهند و معمولا كمتر كسي را پيدا مي كنيد كه براي انجام برخي از كارهاي خود به صورت حضوري مراجعه كند. اين موضوع باعث شده است كه تقريبا تمامي خانواده ها براي انجام خريدهاي خود و يا دريافت خدمات مختلف به صورت اينترنتي اقدام كنند، بنابراين در چنين شرايطي كسب و كاري مي تواند گوي رقابت را از ساير كسب و كارها بربايد كه بتواند در اين فضا به خوبي فعاليت كند و در واقع بازاريابي ديجيتال به بهترين شكل خود انجام دهد.

خدماتي از شركت وبسپنتا مشاوره بازاريابي آنلاين، شركت بازاريابي ديجيتال، شركت سئو.

بازاريابي ديجيتال باعث شده است كه امروزه مشاغل خانگي زيادي به وجود آيد و افرادي كه در زمينه بازاريابي فعاليت دارند بتوانند به راحتي از منزل خود نيز اين كار را انجام دهند، علاوه بر اين مشتريان نيز ديگر براي خريد محصول و يا دريافت خدمات نياز به مراجعه حضوري نخواهند داشت و مي توانند بر اساس همين بازاريابي ديجيتال تصميم بگيرند كه كدام محصول را خريداري كنند و يا از كدام خدمات استفاده كنند.

بازاريابي ديجيتال


برچسب: ديجيتال ماركتينگ، بازاريابي ديجيتال، طراحي وب سئو، بهينه سازي سايت،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۰۸:۵۴ توسط:نادر رفيعي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :