هولوگرام هولوگرام .

هولوگرام

همه چيز در خصوص ديجيتال ماركتينگ

ديجيتال ماركتينگ چيست؟

استفاده از ابزارهاي اينترنتي و ديجيتالي در جهت انجام فرآيند بازاريابي و ارائه خدمات و محصولات را ديجيتال ماركتينگ مي گويند. در اين روش هاي بازاريابي احتياج ما به شبكه هاي اجتماعي و ديجيتالي روز به روز بيشتر شده و روند طراحي و اجراي كمپين بازاريابي ديجيتالي مان را تحت تأثير خود قرار مي دهد. طراحي و اجراي كمپين بازاريابي داراي مراحل گوناگوني مي باشد كه شامل: تحقيق، شناسايي مخاطبان و مشتريان، مشخص نمودن ميزان بودجه اختصاص يافته براي اين امر، تصميم درست در مورد انتخاب تم هاي تبليغاتي، برنامه ريزي صحيح، انتخاب شبكه اجتماعي و رسانه صحيح، و اجراي كمپين تبليغاتي مي باشد.

يكي از اهداف مهم در زمينه ي ديجيتال ماركتينگ دسترسي پيدا كردن به مخاطبين بيشتر و در راستاي آن رسيدن به فروش بيشتر مي باشد.

معرفي برخي از ابزارهاي بازاريابي ديجيتال

ديجيتال ماركتينگ داراي ابزارهاي زيادي است كه در قسمت زير به برخي از آن ها اشاره مي نماييم. تمامي روش هايي كه در قسمت زير آورده شده در طراحي و اجراي كمپين بازاريابي ديجيتال بسيار مؤثر و حائز اهميت مي باشند.

ديجيتال ماركتينگ

1. بازاريابي محتوا(Content Marketing)

از جمله ي بهترين ابزارهاي مناسب در جهت طراحي و اجراي كمپين بازاريابي ديجيتال، بازاريابي محتوا مي باشد كه متناسب با هر بودجه و سرمايه اي مي باشد و از طرفي براي تمامي كسب و كارهاي اينترنتي مناسب و به صرفه مي باشد. در اين نوع بازاريابي مي توانيد بر اساس نيازي كه مخاطبان و كاربران شما دارند، اقدام به توليد محتوا نماييد. در اين نوع از ابزار بدون اينكه شما به دنبال مشتري برويد، با فراهم آوردن محتوايي مناسب و در خور مخاطب، مشتري را به سمت خود مي كشيد و بدين طريق از شما، محصولات و خدماتتان را درخواست مي نمايد.

2. شبكه هاي اجتماعي(Social Media)

يكي از مؤثرترين ابزارهايي كه در ديجيتال ماركتينگ وجود دارد، بازاريابي شبكه هاي اجتماعي مي باشد. اكثر كاربران اينترنتي اقدام به وب گردي از طريق گوشي هاي همراه خود نموده و اين يكي از علل اصلي حضور دائم آن ها در اكثر شبكه هاي اجتماعي مي باشد. با اين وجود طراحي و اجراي كمپين بازاريابي بهترين و بيشترين بازدهي را براي كسب و كارهاي اينترنتي فراهم مي آورد. لازم به ذكر است كه هر شخصي مي تواند از شبكه هاي اجتماعي به عنوان روشي براي طراحي و اجراي كمپين بازاريابي خود استفاده نموده و اقدام به كسب درآمد و پول نمايد.

3. اينفلوئنسر ماركتينگ

در اين نوع از بازاريابي از افرادي استفاده مي شود كه در زمينه ي بازاريابي و طراحي و اجراي كمپين بازاريابي داري بيشترين تاثير بر مشتري ها باشند و بتوانند بر رفتار و انتخاب آنها اثر مستقيم بگذارند. لازم به ذكر است كه تمامي اينفلوئنسرها در قبال تبليغاتي كه مي كنند، درصدي از فروش و يا هزينه اي در قبال اين تبليغات دريافت مي نمايند.

4. بازاريابي ويديويي(Video Marketing)

از جمله ابزارهاي مناسبي كه بيشترين تأثيرات را بر روي مخاطبين خود گذاشته بازاريابي ويدئويي مي باشد. به دليل اينكه مشغله هاي فكري و كاري زياد شده است اكثر مخاطبان ديدن فيلم ها را به خواندن محتواهايي با متون خسته كننده ترجيح داده كه حاكي از تغيير در سليقه مخاطبان مي باشد.

ديجيتال ماركتينگ

مزاياي ديجيتال ماركتينگ نسب به ساير انواع بازاريابي ها چيست؟

اين روش از بازاريابي مزاياي بسيار زيادي هم براي بازاريابان و هم براي مشتريان دارد، امروزه تقريبا تمامي افراد بيشتر كارهاي خود را با استفاده از گوشي موبايل و يا لپ تاپ و كامپيوترهاي شخصي انجام مي دهند و معمولا كمتر كسي را پيدا مي كنيد كه براي انجام برخي از كارهاي خود به صورت حضوري مراجعه كند. اين موضوع باعث شده است كه تقريبا تمامي خانواده ها براي انجام خريدهاي خود و يا دريافت خدمات مختلف به صورت اينترنتي اقدام كنند، بنابراين در چنين شرايطي كسب و كاري مي تواند گوي رقابت را از ساير كسب و كارها بربايد كه بتواند در اين فضا به خوبي فعاليت كند و در واقعبازاريابي ديجيتالبه بهترين شكل خود انجام دهد.

ديجيتال ماركتينگباعث شده است كه امروزه مشاغل خانگي زيادي به وجود آيد و افرادي كه در زمينه بازاريابي فعاليت دارند بتوانند به راحتي از منزل خود نيز اين كار را انجام دهند، علاوه بر اين مشتريان نيز ديگر براي خريد محصول و يا دريافت خدمات نياز به مراجعه حضوري نخواهند داشت و مي توانند بر اساس همين بازاريابي ديجيتال تصميم بگيرند كه كدام محصول را خريداري كنند و يا از كدام خدمات استفاده كنند.

ديجيتال ماركتينگ

آيا ديجيتال ماركتينگ فقط براي مشاغل آنلاين است؟

يكي از سوالات بسيار مهمي كه ممكن است براي تمام شما پيش آمده باشد اين است كه آياديجيتال ماركتينگتنها براي مشاغل آنلاين است؟ در پاسخ به اين سوال مي توان گفت كه خير اين نوع بازاريابي تنها براي كسب و كارهاي اينترنتي نيست و شما در صورتي كه هر نوع كسب و كاري را داشته باشيد مي توانيد از اين نوع بازاريابي در راستاي بهبود روند جذب مشتري خود استفاده كنيد. در واقعبازاريابي محتواداراي تكنيك ها و ابزارهاي بسيار زيادي است كه تنها برخي از آنها براي كسب و كارهاي آنلاين مي باشد و مخصوص چنين كسب و كارهايي طراحي شده است و ساير ابزارها و تكنيك ها را شما مي توانيد متناسب با كسب و كار خود شخصي سازي كنيد و به صورت بهينه از آنها استفاده نماييد.

يكي از اهداف اصلي بازاريابي ديجيتال فروش محصولات است، بنابراين در صورتي كه شما صاحب هر گونه كسب و كاري هستيد كه به فروش محصولات و خدمات مختلف مشغول هستيد مي توانيد از اين نوع بازاريابي استفاده كنيد.

 


برچسب: بهينه سازي سايت، سئو، ديجيتال ماركتينگ، طراحي لوگو، طراحي سايت، طراحي ست اداري سپنتا، آژانس ديجيتال ماركتينگ سپنتا، آژانس ديجيتال ماركتينگ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۱۲:۴۷ توسط:نادر رفيعي موضوع: