هولوگرام هولوگرام .

هولوگرام

هولوگرام چند منظوره چيست؟

 هولوگرام چند منظوره

در اجرا و ساخت هولوگرام چند منطوره ايي شما بايد نوار را در مقابل شي 01 بگذاريد بعداز انجام اين كار اين برنامه را متوقف ميكنند و به شي دوم 02 انتقال ميدهند بعد از اين مرحله بايد زاويه ي بين اشعه ي مرجع و نوار را تغيير دهند . حال ميبينيم كه الگويي كه بدست امده در يك نوار فشرده  با دو مجموعه ي هذلولي ها برابر هستند و هر يك از آنها در محيط قرار گرفته شده اند. درطي بازسازي هولوگرام بسته به نوع چرخش آن با توجه به اشعه ي مرجع جبهه ي موج يكي يا ساير صحنه قابل بازسازي است .
بسته به ضخامت امولسيون اندازه ي o1وo2و مجاورت آن ها به نوار به درجه موفقيت هاي متغير در ثبت تصاوير چندگانه خواهيم رسيد .
جالب توجه است كه در سيستم اطلاعاتي موقعيت مكان و زمان را با هم مقايسه كنيم .براي سرودن يك آواز طولاني به مدت زمان بيشتري نياز داريم .هم چنين براي ثبت يك داستان طولاني به يك كتاب ضخيم نيازاست .
مثال :
در نظر بگيريد كه يك سي دي به ضخامت يك ميلي متر در حدود يك گيگا بايت اطلاعات را به شكل داده ي ديجيتالي ذخيره مي كند .تمامي اين داده ها در قسمت بالاي لايه ي يك ميكرومتري ذخيره مي گردد .چه ميزان از اطلاعات در سي دي ذخيره مي گردد اگر همان ميزان اطلاعات در حجم كلي آن ذخيره شود ؟
پاسخ:
ضخامت يك سي دي در حدود هزار ميكرومتر است و تنها يك ميكرومتر از حجم سي دي در لايه ي بالايي براي ذخيره ي يك گيگابايتي اطلاعات نياز است .۹۹۹لايه ي باقي مانده نهصد و نود ونه گيگابايت اضافي را كه به هزار گيگا بايت و يا يك تترابايت منتهي مي شود را ذخيره مي كند .

قابليت هاي هولوگرام هاي پراكنشي

اگر هولوگرام پراكنشي را به تكه هاي كوچكتر تقسيم كنيم باز هم تصوير كلي هولوگرام در هر يك از اين قسمت ها قابل مشاهده است .از آن جايي كه هر حجم ابتدايي در هولوگرام با نور كامل منظره شكل گرفته است ،مجددا هر يك از اين حجم ها نماي كامل تر را توليد مي كنند .به عبارت ديگر اندازه ي هولوپليت هاي به كار برده شده براي ساخت هولوگرام به اندازه ي منظره ي مورد نظر بستگي دارد .يك هولوگرام بزرگ مجموعه اي از هولوگرام هاي كوچكتر به شمار مي آيد .
به منظور نمايش يك تصوير واقعي با يك اشعه ي ليزري بر روي صفحه ي نمايش بهتر است يك ناحيه ي باريك را با استفاده از اشعه ي غير منشعب انتخاب كنيم .در اين مورد تصوير واقعي شامل اشعه هايي در زاويه هاي كوچك نزديك به هم مي باشد اين مسئله عمق زاويه ي ديد را افزايش مي دهد و به ما امكان مي دهد تصوير متمركزتري را از فاصله ي دور در امتداد اشعه كه تصوير واقعي را شكل مي دهد داشته باشيم .بسياري از قوانين نوري هندسي در اين مبحث به كار گرفته شده است .


برچسب: هولوگرام، طراحي، هولوگرام، هولوگرافي، بازسازي هولوگرام، روش بازسازي هولوگرام، ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۸:۱۳:۳۰ توسط:نادر رفيعي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :