هولوگرام هولوگرام .

هولوگرام

آشنايي با مزاياي ابزارهاي ديجيتال ماركتينگ

ديجيتال ماركتينگ در واقع زير مجموعه اي از بازاريابي است كه در چند سال اخير پيشرفت بسيار زيادي كرده است و امروزه بسياري از كسب و كارها اقدام به انجام اين نوع از بازاريابي براي كسب و كارهاي خود و رسيدن به موفقيت در اين راه مي كنند. شما نيز مي توانيد با يادگيري ديجيتال ماركتينگ علاوه بر اينكه كسب و كار خود را گسترش مي دهيد و مشتري هاي بيشتري را جذب مي كنيد، شروع به كار در يك شركت و يا كسب و كار ديگر نيز نماييد و به اين ترتيب اقدام به كسب درآمد كنيد. در اين مطلب ما قصد داريم نكاتي بسيار مهم براي ديجيتال ماركتينگ را براي شما بيان كنيم تا بيشتر با اين موضوع آشنا شويد.

ديجيتال ماركتينگ چيست؟

براي تعريف ديجيتال ماركتينگ معمولا نمي توان تعريف دقيقي آورد و شما براي اينكه به خوبي با مفهوم آن آشنا شويد بايد ابتدا اطلاعاتي درباره تكنيك هاي آن بدست آوريد و بعد از آن با برخي از مفاهيم آن آشنا خواهيد شد و مي توانيد به تعريف جامعي از بازاريابي ديجيتال دست پيدا كنيد. با وجود تمامي اين مسائل مي توان تعريف نسبتا مناسبي را از ديجيتال ماركتينگ در اختيار افراد مبتدي قرار داد تا بتوانند بيشتر با اين موضوع آشنا شوند.

در اين تعريف آمده است كه تمامي خدمات بازاريابي كه با استفاده از تكنيك ها و ابزارهاي مختلف در فضاي مجازي و ديجيتالي مانند شبكه هاي اجتماعي، وب سايت ها و اپليكيشن هاي موبايل صورت مي گيرد بازاريابي ديجيتال گفته مي شود. البته اين تعريف تنها يك تعريف كلي است كه نمي توان آن را تعريف واحدي براي اين نوع از بازاريابي دانست بلكه شما براي آشنايي بيشتر همانطور كه بيان كرديم بايد سعي كنيد كه بهتر با ابزارها و تكنيك هايي كه در اين زمينه وجود دارد آشنا شويد.

ديجيتال ماركتينگ

آيا بازاريابي ديجيتال همان بازاريابي اينترنتي است؟

اين سوالي است كه ممكن است براي بسياري از شما پيش آمده باشد كه آيا ديجيتال ماركتينگ همان بازاريابي اينترنتي است؟ در پاسخ به اين سوال مي توان گفت كه خير بازاريابي اينترنتي تنها در فضاي اينترنت فعاليت دارد و اگر مشتري كه قصد خريد محصولي از وب سايت شما را دارد به اينترنت دسترسي نداشته باشد نمي تواند با محصولات و كسب و كار شما آشنا شود و در نتيجه از شما خريد نخواهد كرد. ديجيتال ماركتينگ در واقع شامل تمامي ابزارهاي اينترنتي و غير اينترنتي است كه شما مي توانيد از آن ها در جهت تبليغ محصولات و يا خدمات خود استفاده كنيد. به عنوان مثال فرض كنيد كه شخصي قصد خريد يك محصول و يا استفاده از خدمات شما را دارد، شما مي توانيد تبليغات خود را از طريق روش هاي اينترنتي مانند ايميل، وب سايت، شبكه هاي اجتماعي و ... در اختيار او قرار دهيد و يا اين كه مي توانيد از طريق ابزارهاي غير اينترنتي مانند بازاريابي پيامكي، راديو، تلويزيون و ... تبليغات خود را در اختيار اين مشتري ها قرار دهيد. بنابراين مهم ترين تفاوت بازاريابي اينترنتي با ديجيتال ماركتينگ اين است كه در ديجيتال ماركتينگ از تمامي ابزارهاي ديجيتال براي تبليغات استفاده مي شود اما در بازاريابي اينترنتي تنها از ابزارهاي اينترنتي براي انجام اين كار استفاده مي شود.

استفاده از ابزارهاي ديجيتال ماركتينگ چه مزايايي براي ما دارد؟

استفاده از اين ابزارها مزاياي بسيار زيادي را براي شما دارد، به عنوان مثال شما با استفاده از آن ها مي توانيد به راحتي به مخاطبين خود دسترسي داشته باشيد و در نتيجه نيازي نداريد كه زمان زيادي را صرف ارتباط با مشتريان و جامعه هدف خود كنيد، شما مي توانيد محتواي تبليغاتي و يا معرفي محصولات خود را خيلي سريع در بهترين فرمت و كيفيت در اختيار آنها قرار دهيد. علاوه بر اين شما با استفاده از ابزارهاي ديجيتال ماركتينگ در واقع اين امكان را در اختيار مشتري هاي خود قرار مي دهيد كه نظر خود را درباره محصولات و يا خدمات شما در اختيار شما قرار دهند تا بتوانيد در راستاي پيشرفت و افزايش كيفيت محصولات و خدمات خود گام برداريد. هزينه نسبتا كمتر يكي ديگر از مزاياي اين نوع بازاريابي است كه باعث مي شود تا شما بتوانيد در هزينه هاي خود صرفه جويي كنيد، اين موضوع علي الخصوص در كسب و كارهاي نوپا از اهميت بسيار زيادي برخوردار است چرا كه اين كسب و كارها معمولا نمي توانند در روزهاي شروع فعاليت خود هزينه زيادي را صرف تبليغات كنند.

ديجيتال ماركتينگ

توليد محتواي مناسب براي وب سايت دومين گام از بازاريابي ديجيتال

گام بعدي براي اينكه بتوانيد در دنياي ديجيتال كسب و كار خود را توسعه دهيد و مشتري هاي بيشتري را جذب كنيد اين است كه بتوانيد به خوبي اقدام به توليد محتوا براي وب سايت خود كنيد. البته توجه داشته باشيد كه اين مرحله و مرحله بعدي كه بيان مي شود در واقع زير مجموعه اي از بخش سئو سايت است كه به دليل نياز به توضيح بيشتر ما آنها را در دو بخش مختلف براي شما آورده ايم.

سئو و بهينه سازي سايت

در اين بخش از بازاريابي ديجيتال شما بايد بتوانيد براساس محتواهاي موجود در ساير وب سايت ها و يا به صورت تخصصي اقدام به توليد محتواي يونيك براي وب سايت خود كنيد كه اين كار بايد به شكلي انجام شود كه موتور جستجوي گوگل و همينطور كاربراني كه وارد وب سايت شما مي شوند نمونه اين محتوا را در ساير وب سايت ها مشاهده نكرده باشند. اين كار باعث مي شود تا كاربراني كه تا كنون با كسب و كار شما آشنايي خاصي نداشته اند نيز به يك جستجو درباره موضوع كسب و كار شما با وب سايت شما آشنا شوند و با مراجعه به آن اقدام به خريد از شما كنند.

فعاليت در شبكه هاي اجتماعي

يكي ديگر از بخش هاي بسيار مهم در بازاريابي ديجيتال يا همان ديجيتال ماركتينگ اين است كه شما بتوانيد در شبكه هاي اجتماعي مختلف به خوبي فعاليت كنيد، فعاليت در شبكه هاي اجتماعي باعث مي شود تا شما بتوانيد جامعه كاربران خود را گسترش دهيد و در نتيجه اين كار افراد بيشتري با كسب و كار شما آشنا خواهند شد و شما مي توانيد مشتري هاي بيشتري را به كسب و كار خود جذب كنيد. تبليغ در شبكه هاي اجتماعي مختلف باعث مي شود تا شما بتوانيد با مشتري هاي فعلي خود نيز ارتباط بهتري برقرار كنيد و در نتيجه وفاداري آنها به كسب و كار خود را نيز تضمين كنيد. فعاليت در شبكه هاي اجتماعي به همين سادگي نيست و شما بايد از متخصصين اين زمينه براي اين كار كمك بگيريد، بنابراين براي موفقيت بيشتر سعي كنيد در اين بخش نيز هزينه كنيد.

بهره گيري از شبكه هاي اجتماعي در ديجيتال ماركتينگ

نكات پاياني درباره بازاريابي ديجيتال

ديجيتال ماركتينگ داراي اهميت بسيار زيادي در بازاريابي است، اينترنت و پيشرفت تكنولوژي هاي سخت افزاري يك بستر مناسب را براي شما فراهم كرده اند تا بتوانيد به خوبي كسب و كار خود را به جامعه اي با افراد بسيار زياد معرفي كنيد، اگر شما به تازگي يك كسب و كار را راه اندازي كرده ايد بدون شك نيازمند اين هستيد كه به خوبي با بازاريابي ديجيتال آشنا شويد و ابزارهايي كه در ديجيتال ماركتينگ كاربرد دارند را بشناسيد تا بتوانيد به موفقيت هاي بزرگي برسيد.


برچسب: ديجيتال ماركتينگ، بازاريابي ديجيتال، طراحي وب سئو، بهينه سازي سايت،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۵۳:۱۵ توسط:نادر رفيعي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :